fredag 20 april 2012

Tjejweekend och kalasplanering


Hej!
Medan Älsklingen är i London passar jag och Lilltjejen på att göra sånt som vi tycker om att göra och som aldrig blir gjort när pappa är hemma. Tyvärr bjuder dagen inte på något höjdarväder så promenaden och godisshopping får vänt tills senare. Under tiden ägnar sig Lilltjejen åt att "dega" medan mamman städar och plockar bort de sista resterna efter påsken. Imorse satt vi och gick igenom vad hon önskar sig när hon fyller år om ca 2 veckor. Det är en gedigen önskelista vill jag lova och det är rätt uppenbart att hon inte har en susning om att saker och ting kostar pengar. På önskelistan står bla en lekstuga, en cykel, en studsmatta, en cd-spelare och lite annat småskit som hon hittat i olika kataloger. Eftersom jag anser att hon har för mycket leksaker redan så försöker jag få henne att förstå att det här med mjuka paket är det allra bästa. Hon växer så det knakar så nya kläder i storlek 98/104 inför sommar, höst och vinter är enligt mig den bästa investeringen. Lilltjejen håller dock inte med. Men efter att ha visat henne barnsortimentet på både Lindex, kappahl och H&M så uttökades listan ytterligare. Dagens bilder visar ett axplock av vad hon vill ha.
...
Vi har även börjat planera inför hennes kalas som mer och mer börjar likna bröllopsplanering för hon vet verkligen vad hon vill ha. Får hon bestämma blir det en blandning av Hello Kitty, Pirater, Pippi och maskeradtema på hennes dag. Eftersom jag kommer vara i slutet av graviditeten på hennes kalas har vi redan nu börjat förbereda bakningen. igår bakade vi inte mindre än 100 chokladbollar som ska in i frysen fort som attan för att inte hamna i våra magar i förtid.
...
Nu ropar golven på mig, bäst att passa på medan hon är sysselsatt.


Kramar

Inga kommentarer: