söndag 23 juni 2013

Midsommarmagi

Hej!
 
Efter en rolig midsommarhelg känner jag mig som en urvriden disktrasa och vägrar lämna soffan i onödan. Tolv vuxna och sex barn huserade här på årets ljusaste dag och vi hann med både god mat och diverse tävlingar. Mitt lag vann i samtliga tävlingar så lite extra nöjd blev jag över det. Tyvärr fick jag dras med en förkylning dagen till ära men med lite nässpray och en näve Ipren så gick det bra ändå. Vi har inte riktigt orkat tagit tag i städningen efter festligheterna så det är mer kaos än vanligt. Men det är morgondagens problem.
 
Dagen innan midsommarafton var jag och Lilltjejen ute och plockade blommor och letade efter dansande älvor på vårt hemliga ställe. Kameran fick följa med och det blev en hel del härliga bilder. Just nu är jag inne i en riktig Photoshopperiod där det fixas och trixas med redigeringen för att hitta rätt. Kul men galet tidskrävande. Bra sysselsättning regniga dagar som idag. Kanske dags får en fotobeställning snart för att se om bilderna ser likadana ut på papper som på skärmen.
 
Ha en fortsatt fin kväll!
 



 
 

Inga kommentarer: