torsdag 26 januari 2012

Tjejweekend i shoppingparadiset

Hej!
På lördag kl 05.00 sätter jag mig i bilen med mamma, Maria och hennes mamma Lotta och åker mot Ullared. Ska bli så skönt att få byta miljö om så bara för en natt. Lilltjejen har varit hemma med mig i 8 veckor nu och det tar på psyket att aldrig få en lugn stund för hon pratar oavbrutet. Jag sover dessutom riktigt illa från 24.00-03.30 ungefär och sedan somnar jag inte om förrän vid 07.00 och sen dröjer det inte många timmar förrän Lilltjejen väcker mig. Inte för att jag tror att jag kommer sova så mycket bättre i Ullared, gillar egentligen inte att sova borta hemmakär som jag är.
...
Det jag ser fram emot mest är självklart shoppingen. Tyvärr är ekonomin begränsad eftersom jag egentligen har köpstopp sedan årsskiftet, eller åtminstone försöker minska den onödiga konsumtionen. Och med tanke på att januari månads räkningar inte var att leka med så badar jag inte i pengar men jag har varit duktig och sparat mina julklappspengar så några tusenlappar ska jag allt kunna bränna med gott samvete. Det ska bli så kul! Har en lång lista med mig och det som står högst på listan är ramar i överflöd till alla bröllopsbilder och min planerade tavelvägg.
...
En annan bra sak med att komma bort i några dagar är att få något annat att tänka på fram till att Vings vinnare avslöjas senast 31 januari. Som ni ser nedan så fick jag ihop ett reportage tillslut, det flöt på ganska bra när jag väl fick sitta själv och skriva. Inget masterpiece direkt men under omständigehterna är jag nöjd. Nu är det bara att hålla tummarna för en resa skulle verkligen sitta helt underbart just nu. Jag är blekare än snön som faller utanför fönstret och jag är i desperat behov av värme då inomhustemperaturen knappt har hållt sig över 18 grader här hemma i vinter.
...
Nu ropar Lilltjejen, dags för filmbyte!=)
Kramar

Inga kommentarer: