onsdag 9 maj 2012

Jag är med vagn!


Äntligen är den här! Vår nya vagn, Phil & Teds Explorer, hitskeppad från England. Är ivrig som ett litet barn på julafton. det är något speciellt med att få hem en sprillans ny vagn. Det blir plötsligt så på riktigt att det ska komma en liten bebis om inte allt för många veckor. Stod och hoppade (!!!) av iver medan Älsklingen byggde ihop den igår. Ikväll ska den testköras om bara regnet ger med sig och sedan måste jag fixa i ordning och sätta fast och bädda liggdelen till vår Urban jungle. Vagnen skulle egentligen ha kommit för en vecka sedan men de efterblivna nissarna på Posten/ICA där vagnen har varit i en vecka, har varken kört ut den som de skulle eller skickat en avi. Är så typiskt att det alltid ska krångla och man måste ringa runt och maila för att spåra sakerna. Men nu är den här i alla fall och postnissarna har fått höra både ett och annat så nu mår jag bra efter en veckas vagnpanik.
...
Är helt slut i kroppen och ryggen håller på att gå av känns det som. Kommer inte ihåg att det var så här jävligt förra graviditeten men man förtränger ju så lätt. Inte lätt att underhålla Lilltjejen när man helst av allt vill flodhästa i soffan alternativt sängen. Har åtminstone tagit mig i kragen och tvättat och städat kaosartat barnrum så nu kan jag vil en stund med gott samvete. Några kakor och lite frukt ska nog även få Lilltjejen lugn en liten stund medan jag fortsätter vårt seriemarathon, idag blir det 3 avsnitt av Revenge följt av nya Hamiltonfilmen ikväll tillsammans med Älsklingen.

Kramar

Inga kommentarer: