tisdag 15 maj 2012

Prinsessan 3 år!

En kort liten uppdatering i bloggen med en bildkavalkad på Lilltjejen herself på sin stora dag den 6 maj. Det hon önskade sig mest av allt var att bebisen skulle ploppa ut så hon kunde få den inslagen i present, tack och lov gjorde den inte det till Lilltjejens stora besvikelse men hon verkade nöjd ändå med sina övriga presenter.
...
Förutom denna lilla höjdpunkt i tillvaron har livet gått på sparlåga sista veckorna. Känner att kroppen börjar bli riktigt sliten och jag passar på att vila så mycket jag bara kan, vilket inte är mycket då Lilltjejen tycker att kl 3 på natten är en bra tid att gå upp och kolla på film. Lägg sen till en snarkande karl, en snarkande katt (nästan ännu värre), ett jäkla kissande och en halvgalen bebis i magen så blir det inte många stunder över till vila. Försöker vila lite på dagen istället men det hinns inte riktigt med då det är så mycket annat som jag måste pyssla med. Än är det inget på G, förvärkarna från helvetet kommer och går och trycket neråt är enormt men så kan det ju vara länge. Här om natten trodde jag att det var på gång och jag fick en sån jäkla panik så bad till alla gudar i världen att det inte skulle vara dags. Anledningen? Jag hade inte målat tånaglarna! Herregud liksom, jag målar ytterst sällan tånaglarna men det var det enda jag kunde tänka på just då. Att BB-väskan var opackad, spjälsängen obäddad, bebiskläderna otvättade och vagnen ofärdig brydde jag mig inte ett dugg om just då. Så kan det va. Jag har alltid påstått (skyllt på) att man inte är riktigt klok när man är gravid - med all rätt dessutom!
...
Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på sista avsnitten av husfruarna och försöka kurera mig från århundradets förkylning. Så nån bebis kommer inte ut ur mig förrän jag är helt frisk och ännu är det ett tag kvar till beräknad ankomst så det är ingen störra fara.

Kramar
Morgonmys med födelsedagsbarnet. Först en stor muffins, sedan välling. Och en hel hög med presenter förstås. Lilltjejen låg och väntade länge innan mamma och pappa behagade stiga upp.

Dagens bästa - en riktig cykel! Det där med trehjuling det hoppade vi över. Ska det va så ska det va!


Hello Kittytårta, vad annars liksom. Gudomligt god!

Man kan inte vara glad jämt, speciellt inte när man blir jagad en hel dag av en mamma med en kamera. Lilltjejen har sminkat sig själv och hon anser själv att hon numera är vuxen, därav den mer seriösa minen.

Inga kommentarer: