torsdag 9 februari 2012

Dags för fest!


HEJ!
Fest kanske är att ta i men eftersom jag är i desperat behov av umgånge ska jag samla ihop några av mina favorittjejer för att fira mitt åldrande. Väldigt enkelt, lite fredagsmys i trevligt sällskap den 24 feb. Ska bli kul att samla alla hjärtevänner på samma ställe, har inte hänt sen möhippan. Ska bli skönt att vara utan både man och barn i några timmar och skratta tills magen värker och äta godis tills jag kräks. Alla andra får ju naturligtvis dricka vin tills de kräks men jag får nöja mig med att bli hög på socker=) Längtar!
...
För övrigt är jag hungrig men godisskåpet gapar tomt och jag har tryckt i mig alla kakor och bullar som vart över efter helgens kalasande. Försöker äta upp mig lite så att jag överlever kylan här hemma. Fett ska ju tydligen vara den bästa vinterjackan. Blir storhandling när Älsklingen kommer hem. Har skrivit en matlista för 4 veckor med tillhörande inköpslista. Allt för att undvika onödiga småköp i veckorna - en snickers här, en cola där- vilket blir onödigt stora summor i slutändan. Detta är ett av mina nyårslöften - att sluta med onödiga inköp och spara så mycket som möjligt fram till 31 dec 2012. Hittills har det gått jättebra och är hur kul som helst. Hushållsekonomi och privatekonomi är nog bland det roligaste som finns. Kanske har mina högskolestudier i företagsekonomi bidragit till något bra åtminstone.

Kramar

Inga kommentarer: