tisdag 14 februari 2012

Vårnytt i köket!

Foto: Madeleine W

En liten alla hjärtans dagshälsning!
Jag fick Leilas nya bok i födelsedagspresent  (Tack Gabbis!) "Hello Cupcake" som innehåller massor med härliga bilder och goda recept som ska provbakas innan Lilltjejens kalas i maj. Boken känns väldigt somrig och passar bra in i mitt pastelliga kök. Något jag däremot inte gillar är Leila som person. Hon äcklar mig ganska ordentligt med sitt smöriga leende och när det dessutom är välkänt att hon är falsk som satan blir hon inte mer poppis i mina ögon. Till exempel så använder hon sig av underbart fina emaljkastruller från Reiss i sitt julprogram som inte gick att få tag i Sverige. Så en tjej med en liten butik tog kontakt med företaget och började sälja dessa strax innan jul. Dock har Leila bestämt sig att öppna en egen webb-butik med en egen kollektion (som att hon inte drar in nog med pengar) och hon har väl insett att dessa emaljkastruller är väldigt populära så hon såg till att fort som attan få ensamrätt på dessa och tjejen som sålt dessa ett tag blev förbjuden att fortsätta min sin försäljning. Att man kan vara så girig när man är snuskigt rik är mer än jag kan förstå. Men det finns en speciell plats i helvetet för sådana människor som hon. Men så länge jag slipper se henne så använder jag mer än gärna hennes recept för baka det kan hon! Och boken passar bra in bland mina andra bakböcker som precis har fått komma fram efter några månader med mer vintriga och juliga kokböcker.
...
Denna alla hjärtans dag firas i stillhet här hemma med familjen, lite extra god mat räcker för vår del. Vi var romantiska så det räckte i fredags när vi käkade lyxmat på fin restaurang i Örebro. Jag har aldrig varit mycket för alla hjärtans dag utan jag föredrar att bli uppvaktad lite mer spontant.
Kramar

Foto: Madeleine W

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lade också märke till att Leila fått ensamrätt på Riess produkter. Om man går in på Riess hemsida så kan man dock hitta återförsäljare i andra länder, som säljer alla Riess produkter till lägre priser än Leila. Då kan man dessutom välja och vraka bland hela sortimentet, som är betydligt större än Leilas.