onsdag 8 februari 2012

Magen och jag

Foro: Madeleine W
Katthår på magen är svårt att undvika när man har världens gosigaste katt.

Får jag presentera magen, tillfällig bostad för bäbisen, även kallas "Bullen". Detta är faktiskt de enda bilder som jag tagit på magen den här gången. Annat var det förra gången då magen dokumenterades varje vecka. Problemet var att jag glömde namnge bilderna efter vilken vecka jag var i så visst har jag bilder men ingen aning om vilken vecka de är tagna i. Hittills är magen lika stor som förra gången enligt SF-måttet. Dock väger jag mer men än så länge är det inte särskilt tungt (det kommer, det kommer). Känner mig både kvinnlig och vacker än så länge trots att min kroppshydda ökar i rekordfart. Hoppas att jag slipper jättemagen som jag hade sist pga för mycket fostervatten för det var både jobbigt att släpa på men framförallt gjorde det ont! I övrigt bryr jag mig varken om vikt eller storlek. Det är ett senare problem. Så länge bristningarna och sammandragningarna håller sig borta är jag gärna gravid länge till.
...
För övrigt hade jag en härlig födelsedag med frukost på sängen. Paketet som jag skulle få hade Lilltjejen omsorgsfullt redan öppnat i smyg, hon tyckte själv att hon gjort sin mamma en tjänst och var väldigt stolt över det=) Sen blev det en liten shoppingrunda där jag fick välja vad jag ville ha. Det blev koftan på bilden (lite liten över magen men det finns ju faktikst ett liv efter graviditeten också) och en vårjacka to die for. Sedan kom familjen och släkten och jag fick en hel del fina paket och pengar. Dagen efter var pappas släkt här och firandet fortsatte.

Nu ska jag äta!
Kramar

Inga kommentarer: