lördag 3 september 2011

Helgrapport

Hej alla söta!
Har haft fullt upp så bloggen har fått vila i några dagar, men kul att se att så många kikat in ändå=)
Igår kväll var jag hemma hos fina Josefine med ett gäng tjejer och käkade och drack några glas vin. Supermysigt och lättsamt. Mer sånt i livet tack! Ganska skönt att inte toksupa eller gå ut på krogen, ut att helt enkelt nöja sig med några timmars umgänge (tänkte skriva samkväm, enbart för att det är bland de fulaste ord jag vet). Gårdagen var en ganska stor utmaning för min del. Som nybliven ickerökare var en vinkväll med rökande sällskap en ganska tufft. Var nära att följa med ut på några bloss. Men jag fixade det! Kändes riktigt skönt att få en bekräftelse på att man kan ha lika kul utan cigaretter. 2 veckor utan skiten nu! Några bilder från kvällen tagna med Ajfånen i dåligt ljus.


 Efter en lång sovmorgon så tog familjen tag i förrådet. Så skönt att slänga en massa skit! Två fulla bilar blev det med skräp till tippen. Det hade blivit två vändor till om inte tippen haft så snåla öppettider, så resten åker nästa vecka. Helt sjukt vad mycket skit man spar på sig. Till exempel kan jag tala om att jag har inte mindre än 10 kartonger med julsaker. Men så är jag en riktig julnörd också. Jag blir lite sentimental när jag rensar så även fast jag var ganska iskall idag så hade jag har inte hjärta att slänga allt och några kartonger ska jag skicka iväg på loppis. Hittade faktiskt en hel del kul som har fått flytta in efter några år ute i kylan - lite kläder, porslin, glas och leksaker.
...
Ikväll blir det filmkväll med Maken ( ja han får heta så i bloggen framöver). Lilltjejen sover några hus bort hos mormor. Cola, ostbågar, choklad och lösgodis - all in ikväll!

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilltjejen sover nu gått efter många om och men. Varenda gång jag försökte resa mig, sög hon tag i mormor och sluddrade halvsovamde, KOM, KOM. Efter en timmes försök att fly lyckades jag tíll slut trassla mig ur sängen.