torsdag 1 september 2011

Minnen och bebismys

Min fina Sandra och hennes underbara dotter Julie som är 8 veckor har kommit hem till Småstaden och hälsat på i några dagar. Så idag tog vi oss en långpromenad tillsammans med Josefine och henne härliga son Vincent. Så härligt att snacka en blandning av skit och allvar. Och imorgon blir det mer av den varan när vi har dragit ihop en spontan tjejkväll. Man blir ju nästan lite bebissugen när man träffar sånna små godingar. Med betoning på nästan. När Lilltjejen har passerat alla trotsåldrar så kan jag kanske tänka tanken utan att få panik=)
...
Bebistemat fortsatte under eftermiddagen då det var dags för Lilltjejens gardderoben att få sig en omgång. Shit vad mycket kläder! Helt sjukt att någon som inte ens fyllt 2 år har så mycket kläder. Jag hann inte ens klart idag utan måste fortsätta imorgon. Man blir lite sentimental när man går igenom alla kläder. Vissa plagg är så fyllda med minnen för att hon bar dem vid ett särskilt tillfälle. Andra plagg är bara så jäkla söta - eller små. Hennes första kläder i storlek 44, och som ändå var stora, kommer jag aldrig göra mig av med. Jag spar det mesta så länge det är i bra skick, kan vara bra att ha i framtiden. Om inte annat för minnenas skull.

Kramar

Foto: Madeleine W - House of W
Min fina tjej, lika klädtokig som sin mamma.

Inga kommentarer: