söndag 26 juni 2011

Midsommar!


Foto: House of W
Lilltjejen är midsommarfin

Nu är midsommarhelgen över för i år och det betyder därmed att vi går mot mörkare tider. Men än är det tack och lov lång tid kvar av sommaren. Midsommarafton spenderades hemma hos min mamma med familjen, några släktingar och några vänner. Det blev brännbollsturnering, 5-kamp, sill och potatis och grillat i mänger som sig bör den dagen på året. Jag hade även slängt ihop en jättegod och superlätt marängtåra vars recept jag tänkte dela med mig av senare. Tur med vädret hade vi också för första gången på så länge jag kan minnas. Det var en mycket trevlig dag och kväll. Gårdagen var lugn och vi var bara hemma och njöt av ledigheten, annat var det förr när midsommardagen var en riktig partyhelg. Även idag har vi tagit det lugnt. Lilltjejen har badat i mormors pool med kusin Thyra och därefter blev det en cykeltur till Djupmyra där vi bjöds på jordgubbar och glass.


Foto: House of W
Hela familjen på samma bild dagen till ära
 
Nu njuter jag av tystnaden i soffan med datorn i knät och You got mail på tv:n - så som en söndagskväll ska spenderas med andra ord=)
...
Bjuder på några bilder från vår midsommarafton, hade fullt upp med att anordna tävlingar så det blev för en gångs skull inte så många bilder.
Kramar
...

Foto: House of W
Min mamma, goa Gabriella och lilla Thyra



1 kommentar:

gabbiloo sa...

Vilka fina bilder du har tagit,tror att jag köper din kamera i varje fall ;) Hoppas vi ses imorgon