torsdag 30 juni 2011

Cornelia i smultronskogen

Foto: Madeleine W - House of W

Vad härligt det är när man står i kassan och ska betala och man inser att "någon" har tagit Visakortet för att leka affär hemma=) Lilltjejen är fenomenal på att gömma mitt Visakort och idag var en sådan dag när man inte orkar cykla hem och leta. Fick helt enkelt traska in på banken och hämta ut pengar för första gången någonsin men det funkade ju det också=) Nu är i alla fall pocketlagret utökat inför sommaren, Sofis värld fick följa med hem idag och ska lägga en jätte beställning på bokus imorgon för jag läser nog en 3-4 böcker i veckan under sommaren.
...
Eftermiddagen och kvällen spenderades även idag ute hos svärmor i Röfors. Anders fyllde år så vi blev bjudna på pizza och tårta. Blev även ett dopp för de modiga i den minst sagt iskalla Arbogaån. Vilken lyx att ha egen åtomt! På vägen ner till ån kryllar det av smultron stora som jordgubbar. Jag vet ionte varför, men det är likadant när jag plockar svamp, att även fast jag är ensam så blir jag jättestressad när jag hittar så där många. Skyndar mig av bara sjutton precis som någon annan skulle ta dem ifrån mig=)
Foto: Madeleine W - House of W
Jag hade en liten fotosession under plockningen och förutom smultronen fick svägerskan Cornelia agera modell. Det får vi göra om och då lite mer seriöst=) Söt som socker är hon. Krälar som vanligt runt bland löv och blommor och fotograferar utan en tanke på alla djur som kan finnas där. Det slog mig däremot efteråt att det troligtvis var fullt med fä'stingar så nu tycker jag att det kliar på hela kroppen.
...
Nu blir det Joel Kinnaman på tv, det gillar vi!
Ha en fortsatt mysig kväll för det ska jag ha=)

Kramar
Foto: Madeleine W - House of W

Inga kommentarer: