onsdag 29 juni 2011

Mina ringar

Foto: Madeleine W - House of W
Tänkte visa en bild på mina ringar idag. Förlovningsringen är den till höger, en ring i vitt guld med 11st brilliantslipade diamanter på sammanlagt 0,22 carat. Vigselringen, som jag är helt kär i,  är även den i vitt guld med en solitär prinsesslipad diamant på över 0,70 carat. Samtliga diamanter är i toppkvalite. 
...
Jag älskar båda mina ringar och jag har själv lagt ner många timmar på att välja ringar och utforma dem och båda är specialdesignade efter mina idéer. Vill inte ens tänka på hur många kvällar som gått åt framför datorn för att bli expert på diamanter. Men nu kan jag det mesta och om det är något som jag lärt mig är att mycket vill ha mer, något som är väldigt vanligt när man väl hamnar i diamantträsket. Tänk att så små stenar kan kosta så mycket pengar, helt galet egentligen. Diamonds are a girls best friend. Så sant, så sant.
...
Förlovningsringen är än modifierad kopia på en Efva Attling ring som jag gillade men som jag ville ha en aning bredare och med större, men färre, diamanter. Vigselringen är mer klassisk a la USA men med mindre blaffig sten för att kunna leva ett vanligt vardagsliv utan att ringen är i vägen. Jag har själv inte riktigt vant mig vid en utstående sten så jag fastnar en del så på nätterna åker den av än så länge för att spara på det fina påslakansetet som vi fick i bröllopspresent=)
...
Hoppas att ni har njutit av solen idag. Och imorgon blir det mer värme=) Jag ska ägna morgondagen åt att söka jobb, men så fort älsklingen kommer hem så blir det bad i Röfors hos svärmor. Lilltjejen har bara 3 dagar kvar på dagis, sen går hon på 6 veckors sommarlov. Då är min "semester" slut och jag som inte ens har börjat med alla mina projekt. Har skrivit en lång lista på saker som ska målas och det blev inte mindre än 13 objekt sen finns det några fler saker som behöver få lite färg om jag får en stund över, vilket jag betvivlar.
...
P.S. Angående dagens tidigare inlägg om semestertipset så är jag med och tävlar i Vings stora bloggtävling, därav det något malplacerade och långa inlägget.

Kramar

Inga kommentarer: