onsdag 29 juni 2011

New york!



Nu är det klart, i höst åker vi till New York. Det blir vår andra bröllopsresa i år. Den första resan blir i augusti när vi åker till Cypern, en resa som vi fick i present av min familj. Det blir inte så mycket till bröllopsresa egentligen eftersom både Lilltjejen, min mamma och hennes man och även min morbror Dennis och hans sambo Maria och deras son Charlie ska åka med. Men några kvällar ska vi allt hinna njuta av ensamheten. Att vi är så många som ska åka gör mig ingenting, jag tycker bara att det är kul med folk runt omkring mig. Men för att få en helt egen semester så valde vi att boka resan till New York. Alla som känner mig vet hur mycket jag älskar julen och det har alltid varit en dröm för mig att åka till New York runt jul. Och nu är det äntligen dags, 29 nov åker vi och stannar 5 nätter. Its a dream coming true! Det kommer förhoppningvis bli en hel del romantik med häst och vagn i central park, skridskoåkning vid Rockefellar Center eller Wollman rink, mysiga restaurangbesök men vi ska även turista lite, njuta av julstämningen, se nån musikal på Broadway och framför allt blir det en massa shopping! Så nu får jag ha köpstopp hela hösten så att jag kan unna med massor i NY.=) Måste självklart också se Carries trappa från Sex and the City och kanske att jag kan lura med J på Sex and the City turen.=)

Världens bästa NY-låt! Soundrack till Sex and the City.
Vi hade tur som fick tag i superbilliga flygbiljetter med Lufthansa, endast 3500:- per person plus att vi fick presentkort på Ticket i bröllopspresent. Och boende hittade vi också ett kanonställe till ett bra pris. Så nu planerar jag resa för fullt, det sägs ju att halva nöjet när det gäller semester och resor är att planera ch det håller jag absolut med om. Sitter och kollar av vart vi vill gå och markerar på kartan i guideboken, finns ju så många måsten när man för en gångs skull tagit sig till USA. Jäklar vad jag ska äta Donuts och B&J glass för att inte tala om allt amerikanskt godis som jag vill prova som man tidigare bara sett på film.
...
Nu är det storstädning som gäller. Väntar fortfarande på att få hem dammsugarpåsar och har väntat en vecka nu. Får PANIK när jag inte får dammsuga varje dag. Har jag tur så kommer de idag så jag kan ju roa mig med att vika tvätt så länge.

Kramar

Inga kommentarer: