torsdag 21 juli 2011

Det var en gång en tråkig dag...


Foto: Madeleine W - House of W
 Fick en stund över så tänkte lägga in dagens bilder och skriva ett kort inlägg om min dag. Men ärligt talat, vad är det att skriva om? Dagen har varit en av de tråkigaste dagarna på länge. Det räcker så. Pettson, ärenden på stan och städningn gör inte en dag. I alla fall inte en dag som är värd att nämnas. Våfflorna däremot förtjänar ett omnämnande. Torsdagar är våffeldagar hemma hos oss. För om sanningen ska fram är våfflor det enda jag gör här hemma. Lilltjejen blir lika förvånad varje torsdag när jag ska laga mat.
- Mamma laga mat?
-Ja, idag ska mamma laga mat.
- Nej, nej pappa laga mat!
- Nej mamma ska laga mat.
- Pappa, pappa du laga mat! INTE mamma!

Tack för den liksom. Men hon älskar min våfflor. Liksom omöligt att misslyckas med. Men jag är ändå lite extra stolt varje torsdag när vi sätter oss till bordet. För ingen gör våfflor som mamma.
...
By the way så hämtade jag ut en hel trava med böcker idag. 8 böcker och 4 ljudböcker borde hålla mig sysselsatt i några veckor i alla fall. Flera av böckerna är skrivna av några av mina favoritförfattare som jag väntat länge på. Så det ser jag fram emot. När jag nu ska få tid att läsa. Lilltjejen sover hos mormor idag så det hade vart skönt att sätta fart i några kapitel. Men maken firar sin semester idag, så han vill umgås. Jaja, lite film i soffan är inte fel det heller. Älskar Maria Wern. Och Gotland. Fast jag aldrig varit där. Men nästa sommar kanske.
Foto: Madeleine W - House of W
Men shit, titta man kan visst skriva ett helt inlägg trots att man haft världens tråkigaste dag.

God natt

By the way igen: Jag ska sluta röka efter semestern, därav sluta-rökaboken. Den ska tydligen vara grym. Dock har jag ju ingen riktig semester så tidpunkten när jag ska sluta röka är något svävande för tillfället.

1 kommentar:

gabbiloo sa...

Hihi,vad söt hon är lilla pluttan...men mamma är grym på andra saker än att laga mat ;)Ha det gott,kram kram