tisdag 19 juli 2011

Måla stolar = check!


Foto: Madeleine W - House of W
Nu är jag helt klar med mina stolar och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Från början var de bajsbruna och under ett års tid har de stått i vardagsrummet och förstört den ljusa helheten. Riktigt dystra och trasiga stolar som jag fyndade för 100kr på en gårdsauktion förra sommaren. Jag köpte mest stolarna för att jag tänkte köpa gården där auktionen hölls och jag ville ha kvar något som tillhört originalinredningen. Tänk er ett stort gult hus med tinnar och torn, en enorm glasveranda, stora salar och kakelugnar i varje rum. Rena drömhuset! Att det låg mitt ute i ingenstans, 2 mil från närmaste stad (jag har inget körkort), att det var obeboligt (läs ruckel) och knappt hade ett badrum det berörde mig inte nämnvärt. För att göra en lång historia kort så blev det inget hus och jag har än idag svårt att prata om drömhuset som försvann (till någon nisse som troligtvis sket pengar vilket vi inte gjorde). Men stolarna har jag kvar och efter några lager färg och några omgångar med slippapper så är det klara. Dock borde sitsarna bytas tycker min mamma och visst, de är i sämsta laget, men jag gillar den där ruffiga känlsan mot det vita.
...
Kommer inte bjuda på så många helhetsbilder när det gäller inredningen här hemma. Anledningen till detta är att jag kräks lite lätt på våra hemska golv. Vi har sammanlagt inte mindre än 5 olika golv här hemma. "Not nice" som min härliga dotter skulle sagt. Men hyr man så gör man, bara att gilla läget och blunda och drömma sig bort till framtiden och ett annat drömhus med äkta gamla trägolv.

Kramar

Inga kommentarer: