måndag 25 juli 2011

Skåne 2011: Ystad


Foto: Madeleine W - House of W
Älskart!

 Ännu en dag är över och det dåliga vädret håller i sig men tack och lov har det slutat blåsa och regnet har upphört. Idag gjorde vi Ystad osäkert. Om man vill beskriva Ystad så är det ordet pittoreskt det första jag kommer och tänka på. Bara en massa gamla och fina hus, vackra kyrkor och mysiga miljöer. Här skulle jag lätt kunna bo! Shoppingen var helt okej, de vanligaste kedjebutikerna och några unika småbutiker. Det som är lite synd med staden är att det inte finns så mycket att göra när det är dåligt väder. Men att kolla på hus är något som jag aldrig tröttnar på och det där med hus det kan de här i Skåne. Hel otroligt vilka vackra, annorlunda och välvårdade hus. Det finns inte ett enda hus hemma som kommer i närheten av de hus och gårdar som finns här. Och för att förstärka charmen ytterligare har nästan alla hus ett eget namn.


Foto: Madeleine W - House of W
Har en kamera full med bilder på Ystads hus. Här visas några.

Efter att ha strosat runt i staden och kikat i butiker drog familjen W på en liten loppisrynda. Vi besökte Tomelilla (en riktig håla) och några andra små byar. Jag hade kollat upp några butiker på förhand men det blev en hel del spontanstopp. Två fynd gjorda och imorgon ska vi åka och hämta de bästa fynden. Bara att hoppas att de går in i bilen. I will show you later. Imorgon hoppas jag på att avklara hela Österlen med Ale stenar, Simrishamn, Kivik och, Glimmingehus och en massa andra pärlor längs kusten och framförallt - ännu mer loppisar! Det är så mycket som jag vill hinna med men vädret måste bli bättre först. Min förhoppning är att vi ska kunna ha en fotosession nån kväll på stranden med alla barn. Om nån timme kommer familj nummer 3 och joinar oss. De fick ju åka hem med svansen mellan benen i fredags efter diverse bildstrul. Men nu är de i alla fall på väg hit. Ju fler desto roligare.

Nu blir det soffan tills alla ungar sover och sen börjar spelkvällen.
Kramar


Foto: Madeleine W - House of W
Lilltjejen, Robert och Viggo, Ann och Vincent,  Fru W. Lunchpaus.


Inga kommentarer: