måndag 18 juli 2011

Fotografering



 Jag fick uppdrag av min mamma att fotografera några av hennes marsvin så slänge snabbt ihop lite rekvisita till den första omgången bilder. För mig spelar det egentligen ingen roll vad jag fotograferar, jag ser det som träning för att bli bättre. Tänkte visa några av bilderna som är färdiga, har en hel hög med bilder som väntar på redigering. Passade på att leka lite med redigeringsprogrammet för att få fram lite roliga effekter. Marsvinet som sitter ensam är döpt efter mig och hennes bror är döpt efter min man. De föddes nämligen samma dag som vi gifte oss. Det roliga är att hon är vit och grå (mina favoritfärger) och hennes bror är nästan helt svart vilket passar bra in på Älsklingen.
...
På tal om fotografering så har jag kommit in på två kurser till hösten på Högskolan i Jönköping. Digital bildredigering 7,5 hp och Fotografi - Visuell kommunikation 7,5 hp. Dessa kurser är 25% kurser som jag läser bara för min egen skull och för att lära mig mer. Min förhoppning är att jag ska hitta ett jobb så kurerna blir mer som ett intresse. Kom in på en del ekonomikurser också men har inte bestämt mig hur jag ska göra med dem. Är så glad att jag kom in på fotokurserna var det var sjukt många sökanden och kurserna är väldigt populära.






På lördag åker vi på semester. Längtar!
Kramar


Foto: Madeleine W - House of W



3 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååh vilka fina bilder maddis!!! du är så duktig! PUSS / Moa

airaM sa...

Så himla duktig du är på att fotografera. Imponerad! =)

Linnea sa...

Jätte vackra bilder! Otroligt duktig du är :-)