fredag 22 juli 2011

Nu åker vi till Skåne!

Äntligen är det dags för skåneresan! Jag har längtat efter skåne i två år nu, sen vi var där sist sommaren 2009. Då var vi på skånes västkust, i hyrde stuga i Höganäs och utforskade Kullabygden och Helsingborg. I år blir det södra skåne, vi har hyrt stuga utanför Ystad. Så förhoppningvis hinner vi utforska stora delar av Österlen. Jag har förberett enn karta och adresser till ställen som jag måste se. Bland annat så vill jag besöka Ale stenar, Glimmingehus, mysiga inredningsbutiker, caféer och självklart en drös med loppisar. Vi åker tillsammans med min morbror och hans sambo och deras son och min mammas kusin med familj. Så vi blir 6 vuxna och 4 barn under ett och samma tak. Vi har laddat upp med både inne och utespel för alla väder. Jag hoppas på några soldagar så att vi får njuta av Sveriges vackraste stränder men samtidigt så gör det mig inte så mycket om vädret inte är på topp alla dagar för det finns ju så mycket att se och utforska.
...
Visar några bilder från skåneresan 2009. Underbart vackert i Mölle - dit måste alla åka minst en gång i livet. Fina hus med snickerglädje (I love) överallt. Nu ska jag packa färdigt!

Kramar

Foto: Madeleine W - House of W


Inga kommentarer: