fredag 1 juli 2011

Mera bilder från gårdagen

Foto: Madeleine W - House of W
Idas underbara sommarvisa
 Eftersom jag knäpper en del kort när jag har kameran med mig så blir det en hel del bilder som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Tack och lov så har jag ju bloggen där jag kan lägga ut mina. Jag förstår att de inte är så roliga för andra att titta på men istället för att de ska hamna oredigerade i någon mapp på extrena hårddisken så lägger jag ut dem här. Att fotografera är ju som ni säkert vet bland det roligaste jag vet och jag har en förkärlek för blommor och inredning och det är inte förrän nu sista tiden som jag börjat tycka att det är kul med porträttfotografering. Men halva nöjet är faktiskt att redigera bilderna. Pilla lite med varje bild, inte så att jag på något sätt förstör originalbilden eller personen på fotot, utan mer förbättrar ljuset och skärpan. Sen är det ju riktigt roligt att sätta ihop bilder till ett collage och hitta på passande texter.


Foto: Madeleine W - House of W

 I alla fall, här kommer fler bilder från gårdagen i Röfors. tänk att man kan ha så kul med några smultron=) Imorse åt jag och Lilltjejen multron med mjölk till frukost, det är sommarlyx. Jag ska försöka leta reda på något gott recept med smultron i för det är så sällan man har tillgång till så många bär på samma ställe.

Foto: Madeleine W - House of W
Nästan 1 liter smultron blev det.
Men det var inte så lätt att fotografera för det var en liten hand som hela tiden var i vägen=)

Kramar

1 kommentar:

Hanna sa...

Fina bilder som vanligt :)
Måste fråga, vilket program använder du för att redigera och lägga till text till dina bilder? Tycker att det blir såå fint!

Kram Hanna