söndag 3 juli 2011

Odd Molly pre-fall 2011


Foto: Oddmolly.se
Bakers cross dress och Bakers cross 3/4 blouse
Nu börjar den nya Odd Molly kollektionen komma till butikerna. Just prefall kollektionen är ingen höjdare om jag ska vara ärlig, däremot så ser jag fram emot att se hela fall/winter kollektionen för där brukar man alltid hitta några godbitar. De enda kläderna som jag skulle kunna tänka mig att köpa om priset inte har dragit iväg, vilket det ofta gör på Odd Mollys kläder, det är Bakers cross dress och Bakers cross 3/4 blouse, båda i vitt. Dessa ska provas nästa gång jag har vägarna förbi Odd Mollybutiken i Sthlm eller med lite tur så finns de på Heaven i Örebro. Jag gillar verkligen Odd Molly och trots att jag blivit kär i många plagg hittills är jag lite för ekonomisk för att köpa en klänning för 4000kr. Det känns inte ekonomisk försvarsbart när man är student. När jag börjar jobba blir läget däremot helt annorlunda. Det enda Odd Molly plagg jag har är min underbara kappa - Noblesse coat! Det vackraste plagg som finns som var värt varenda krona.

Foto: Tintin Style
Helgen börjar gå mot sitt slut, inte för det gör mig så mycket, jag har ju semester på obestämd tid. Det enda som är tråkigt är att inte hela familjen är på samma ställe. J jobbar några veckor till innan hans semester. Lilltjejen har 2 dagar kvar på dagis (måndag och torsdag) sen går hon också på 6 veckors semester.
...
Helgen har varit riktigt härlig. Igår var det dop för en liten hemma i deras trädgård, riktigt fint och lite annorlunda dop. Sedan väntade en vinkväll med två vänner på en solig balkong medan vi tittade på raggarbilarna som cruisade förbi. En kort sväng till Ågården också för en drink innan det var dags att bege sig hemåt. Idag är jag lite småsliten så kommer spendera stora delen av dagen i soffan men jag måste ta mig i kragen och måla klart lite möbler. Återkommer med resultat!

Kramar

Inga kommentarer: