onsdag 11 maj 2011

1 månad kvar!

Foto: House of W
Idag den 11 maj är det bara 1 månad kvar till en av de största dagarna i mitt liv nämligen vårt bröllop! Känns helt galet att det snart är dags efter ett års planerande och längtande. Jag ser fram emot bröllopsdagen med skräckblandad förtjusning - kan kan bli hur underbart om helst samtdigt som rädslan finns där för att någon ska skita sig. Framförallt är jag rädd för spöregn, det vore mardrömmen! Men jag håller alla tummar och tår för att vädergudarna, för en gångs skull, ska vara på min sida den dagen.
...
Jag känner att jag börjar få kontroll på läget även fast det återstår en hel del att göra innan det är dags. Men fler och fler bitar börjar falla på plats. Bröllopet är egentligen inte jättestort, bara ca 60 gäster, men det extremt välplanerat in i minsta lilla detalj och väldigt påkostat. Kontrollfreak + perfektionist är ingen bra kombination vid bröllopsplanering om man vill ha psyket i behåll. Det är tur att man bara gifter sig en gång i livet för jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle ta så på krafterna att planera ett bröllop. Sen kan jag ju erkänn att bröllop + sluttenta + examenarbete + allmän kaos inte gör det hela enklare. Jag hoppas i alla fall att jag får den bröllopsdagen som jag drömt om. Om inte annat så får jag i alla fall en man vilket inte är fy skam det heller=)
...
Dagens bilder är från "vår" kyrka där vigseln kommer äga rum. Jag har alltid varit småsvag för kyrkor men aldrig hittat någon som känns helt rätt. Kyrkan kollade vi på efter att festlokalen var bestämt och när vi åkte igenom allén upp till kyrkan var jag nervös över att den inte skulle känns bra. Men när jag såg hur den såg ut och omgivningarna så pirrade det som aldrig förr i magen och jag bara visste att här ska jag gifta mig! Hela miljön runt kyrkan är to die for. Det är precis vid vattnet, härlig välvårdad kyrkogård och en vit, lite annorlunda, kyrka. Vi ska dit nästa söndag för möte med prästen och kantorn, det ser jag fram emot.
...
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Foto: House of W

Inga kommentarer: