söndag 15 maj 2011

Möte med präst och kantor


Foto: House of W
Jag vet att ni redan har sett bilder från kyrkan men dessa är dagsfärska
och jag kan verkligen inte få nog av den underbara miljön!


Idag åkte vi till Julita kyrka för att träffa prästen och kantorn som ska spela. Prästen var en jättemysig, ganska ung kvinna som jag verkligen klickade med direkt. Det kändes så overkligt att stå framme vid altaret och gå igenom allting inför vigseln. Helt galet vad kort tid det är kvar!
...
Även kantorn var trevlig och duktig och var lyhörd för våra önskemål. Jag har alltid haft ett dröm om att vi ska gå in i kyrkan till Canon in D på stråkar. Tyvärr räckte inte budgeten till en stråkkvartett och jag vet att i många kyrkor är det inte tillåtet att spela cd skiva för att de vill ha levande musik. Gissa om jag blev glad när kantorn sa att det var okej! Utgångsmarsch blir Mendelsons klassiska låt, hade egentligen velat haft en instrumental version av Bittersweet Symphony men var för feg för att fråga. Vår solist var också med idag, J:s syster Cornelia. Hon gick igenom våra låtval och provsjöng.
Efter kyrkan tog vi en promenad till Julita gård. Vi hittade en väg som kallas för munkleden (en led som munkarna gick förr från Julita kloster till Julita kyrka). Det var en mysig väg längs vattnet med gärsgårdar och hagar och underbar grönska. Promenaden tog bara ca 5 minuter så det var närmare än vi trott. Vi gick förbi festlokalen för att känna in stämningen lite, oj vad det pirrade i magen. Det ska bli så kul!
...
Nu blir det film i soffan med älsklingen!
Kramar
Foto: House of W
En bild på den helt vindstilla sjön, så magiskt vackert!
Bilden gör inte verkligehten rättvisa!

Inga kommentarer: