söndag 1 maj 2011

Sommarens söta pastellkakor


Hej!

Efter ett trevligt valborgsfirande med grillat, spel och badtunna är jag allt annat än pigg idag. Men sova får man göra när man dör så idag har det varit full fart. På fredag vankas det kalas här hemma för vår dotter som blir 2 år vilket kräver en hel del tid i köket. Jag älskar att baka, dock älskar jag inte mitt kök. Det är trångt och har inte de ytor som jag behöver när jag sätter igång. Förra veckan köpte jag Sommaren söta, en härlig bok med fina bilder och som får en att verkligen att längta till sommaren. Idag försökte jag mig på att baka små ljuvliga pastellkakor som visas på bilden. Resultatet blev inte lika ljuvligt. Det måste stå fel i receptet för de blev så små, ser ut som dockmat. Och ärligt talat var de inte särskilt goda heller, jag älskar socker, är så gott som sockerberoende, men dessa var alldeles för söta. Dottern gillade dem däremot och det är ju huvudsaken=) Jag hade tänkt att visa egna bilder på resultatet men det blev inte mycket att visa upp utan de åkte knappt in i kylskåpet.

Jag blir ofta förförd av de vackra skapelserna i bakböckerna men när resultatet blir långt ifrån det bilderna visar efter många timmar i köket då blir man lite besviken. Lägg därtill till en stor brännblåda på handen som inte ökar på lyckokänslorna. Men men, thats life, nu ska jag leta reda på fler recept till fredagen. Något riktigt, riktigt smaskigt.

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Helen sa...

Spännande med din nya blogg, ska bli kul att följa!