söndag 8 maj 2011

2-års kalas!



Den nyblivna 2-åringen!
Foto: House of W

Idag trotsade jag förkylningen och gick ut i solen en stund, helt underbart! Ikväll åker sambon J till Tyskland för lite "festshopping" till bröllopet så jag och lilltjejen blir själva hemma. Dock får vi sällskap av några goda vänner till mig så det blir lite grillat och kanske nåt glas vin, mums!

Tänkte visa några bilder från 2-årskalaset. Jag älskar att baka men det blev lite väl intensivt de sista dagarna innan kalaset. Det bjöds på prinsesstårta (vad annars till en liten prinsessa), minisemlor, marängermacarons ( en egen variant som har vart min favorit sen tonåren), gifflar med mandelmassa, pastellkakor och chokladbollar. Allting gick i rosa, även dukningen men med inslag av somriga pastellfärger. Även tre nya skapelser provade jag för första gången att baka dagen till ära - en ny variant av bisqvier med vit choklad och syrlig fyllning, cakepops och jordnötssmörskakor. Dagens succé blev bisqvierna och semlorna.

Nu ska jag ut i solen igen och njuta!
Foto: House of W

Inga kommentarer: