tisdag 17 maj 2011

Fika och tentaplugg

Dagen började med en fika för mig och Lilltjejen tillsammans med Sara och gudmor Sandra. Lilltjejen fick fina presentar av Sandra i försenad födelsedagspresent. Hon fick den söta klänningen och lilla tunikan som jag visade i gårdagens inlägg, så jag blev minst lika glad för kläderna. Tack Sandra! Sandra ska ha barn i juli och hon är så fin med sin lilla mage och jag ser fram emot en massa bebismys i sommar.
...
Nu sover Lilltjejen så jag passar på att tentaplugg inför sista tentan imorgon. När jag började plugga var jag alltid ute i god tid inför alla tentor. Motivation har dessvärre blivit sämre med tiden så jag har inte ens öppnat böckerna förrän nu. Men det får gå som det går, jag har en förmåga att klara med ändå med bättre resultat än vad jag förtjänar. Jag är oerhört tacksam för mitt näst intill fotografiska minne och min förmåga att ordbajsa.
...
Hela den här veckan är det galet mycket så att vädret är dåligt stör mig faktikst inte så mycket just nu. Men till fredag vill jag ha sol för då händer det lite spännande grejer. Och eftersom den här tiden är den bästa på året så vorde det tråkigt om den regnar bort så att jag inte får njuta av allt det vackra i naturen.
Foto: House of W
Åppelblom är bland det vackraste som finns och jag är glad att jag hunnit ta en hel del bilder redan utifall regnet fortsätter till träden har blommat över.

Inga kommentarer: