tisdag 9 augusti 2011

Drömmen om ett växthus


Foto: Madeleine W - House of W

Tänk vad härligt med ett eget växthus eller ett orangeri. Tänk vad härligt med en riktig trädgård överhuvudtaget. Någon ska jag ha ett litet orangeri där jag kan odla växter och annat (så klart) men också att ha som en mysig uteplats med möjlighet till att äta en bit mat och dricka ett glas vin en tidig sommar eller höstkväll. Eller som perfekt festlokal för sommarfesten eller kräftskivan om orangeriet är av det större formatet. Tills drömmen blir verklighet får jag nöja mig med svärmors nybyggda lilla växhus som är hur mysigt som helst och med fina detaljer som ger mig massor med inpspiration. Bilderna tog jag i början av sommaren när jag lekte fotograf ute på landet.
...
Vilket oväder vi har haft här på kvällen. Riktigt mysigt tycker jag och Lilltjejen var väldigt facinerad av både åskan och blixten. Fick mail från Vings värld idag, de vill göra en minintervju med mig inför nästa upplaga av Vings värld till Ipad. Riktigt skoj!

Kramar

Foto: Madeleine W - House of W

1 kommentar:

Anders Larsen sa...

Väldigt fint växthus. Vem har byggt det......?