torsdag 25 augusti 2011

Höstfeelings!

Ja visst sjutton är det höst i luften. Känns konstigt att det bara är augusti, det som brukar vara så varmt så här års. Å andra sidan har ju hela året vart lite skevt, sommaren började ju typ i april. Så man har väl ingen rätt att vara sommargirig direkt. Och jag klagar inte. Jag älskar hösten! Man kan vara inne med gott samvete, mysa i soffan, tända lampor och ljus, plocka svamp och ja.. det var väl typ det. Men härligt är det. Kvällarna är riktigt kyliga nu och på nätterna är det inte många grader över nollan. Luften känns friskare på något sätt. Kan iof bero på att jag kom hem från ett överhettat Cypern för några dagar sedan. Hösten är också en tid för nystart. Många börjar skolan, nytt jobb, börjar träna etc etc. Just den här tiden var väldigt speciell för mig när jag var yngre när det var dags för terminsstart och man hade köpt nya höstkläder, skolgrejer och såg fram emot att träffa alla vänner igen. Nu har jag tyvärr inte så mycket att se fram emot. Skolan börjar om nån vecka men det är ju bara två kurser som jag läser mest för skojs skull. I övrigt är schemat tomt. Får väl skaffa en hobby i väntan på ett jobb. Det känns som att tiden står helt still. Som att jag väntar på något. Men jag vet inte vad. Jaja, det löser sig. Nu ska jag fortsätta med min stora höststädning.

Kramar


Foto: Madeleine W - House of W


Inga kommentarer: