onsdag 31 augusti 2011

Anställningsintervju och kvalitetstid med Lilltjejen

Idag har jag varit på en anställningsintervju som var väldigt inspirerande och energigivande. De få gånger jag vart på intervju tidigare har jag känt mig trött, snurrig och tom efteråt. Idag var det precis tvärtom! Jag var supertaggad och riktigt glad. Intervjun var för ett jobb som butikschef i en stor butik som ska öppna. Även fast intervjun gick kanonbra så har jag inga större förhoppningar om att jag ska få jobbet. Men det skulle självklart vara väldigt roligt för det verkar vara ett toppenföretag som tar hand om sina anställda och där man har stor chans att jobba sig uppåt.
...
Blev varken någon föreläsning eller garderobsrensning idag. Tiden räckte inte till och jag och Lilltjejen prioriterade att stanna en stund extra på dagis och göra ett fint pärlhalsband och sedan bakade vi negerbollar (ja det heter faktiskt så) när vi kom hem. Så vi hade en riktigt mysig mamma - dotter eftermiddag. Ska köpa lite pärlor och annat som vi kan pyssla med senare i höst. Dessutom hann vi men övervåningen så nu är den skinande ren och även badrummen. Får ta resten imorgon istället. Dagen avslutades med en liten fisketur ute hos svärmor. Så skönt att bara njuta av lugnet, tystnaden och naturen en liten stund.

Kramar

Foto: Älsklingen tog en bild på sina favorittjejer sista kvällen på Cypern.
Lägg märke till vad som ser ut som en dubbelhaka. Ingen smickrade vinkel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mormor ser fram emot att se pärlhalsbandet och en chips- och filmkväll med sitt lilla hjärta på lördag.