måndag 8 augusti 2011

{ På vårt köksbord just nu }


Köksbordet är en plats som jag gillar att förändra. Just nu pryds bordet av en grå duk, en gammal bok och ljusstakar i fattigmanssilver ( Ja jag ser själv att ljusstakarna ovan inte är ditställda med någon större finess men det blir lätt så med en 2-åring som gillar att plocka och en katt som använder köksbordet som språngbräda när det vankas mat. Tog en "just nu" bild utan tillpiffning innan). Bordet är ett gammalt slagbord i brunt som väntar på ommålning så fort jag får tid och ork till att cykla ner till måleriaffären och inhandla vit färg. Förut hade jag aldrig dukar men jag är så trött på den bajsbruna nyansen så jag står inte ut att ha det naturellt längre.
...
Hela vårt kök är som taget ur en scen ur "Huset som Gud glömde". Gillart inte! Litet, trångt, mörkt, fult golv och minimala ytor. Tänkte trotsa förkylningen och måla fönsterbrädorna vita idag och tejpade tidningar på golvet och grejade bara för att inse att färgen frusit sönder under vintern och såg nu ut som en blandning mellan spackel, gröt och keso. Så kan det gå!

Kramar


1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm för all del inte er snygga lysrörslampa i taket ;)