söndag 14 augusti 2011

Min samling...

Hade en underbart trevlig kväll igår med massor av härliga människor. Men det blev tidig hemgång för min del, redan kl 23.00 låg jag i sängen och sov som en stock, en aning påverkad av vinet.
...
Imorgon är det dags för det som jag väntat på så länge - bröllopsresan. Ska bara njuta av värme, sol, bra böcker, god mat, fotografering, trevligt sällskap, spela kort på ballkongen och framförallt ska jag bada i massor. Love it! Ingen tvätt, ingen städ och ingen husmanskost. Tzatziki varje dag är ett måste. Nu måste jag ta tag i packningen. Det är fördelen med att ha rest runt en hel del, man lär sig att packa lätt. Jag kanske inte packar lika lite som Älsklingen - badshorts, några t-shirtar och kalsonger men inte långt ifrån. Nu blir det ju dock lite annorlunda eftersom vi ar tänkt att gå ut och fira en hel del vilken kräver lite finare kläder och skor. Och Lilltejens packning är det som tar störst plats. Vi skulle kunna packa alla tre i en och samma väska men då blir det fullt och det går ju inte för minst en tredjedel med "shoppingutrymme" krävs. Just in case.
...
Apropå något helt annat. Som många redan vet (men som de flesta säkert inte vet), så har jag en stor samling av antikt fattigmanssilver. Jag har samlat på fattigmanssilver i snart 10 år, alltså sen långt innan den lantliga/fransk/shabby chicstilen slog igenom i Sverige och det började produceras kopior i överflöd. Senaste åren har jag tyvärr inte uttökat samlingen på grund av att den stora efterfrågan har ökat priserna kraftigt. Så just nu väntar jag mest på att folk ska börja tröttna så att jag kan fortsätta att uttöka min lilla samling. När min samling var som störst bestod den av ett 70-tal delar (ljusstakar, skålar, koppar, glas etc) men idag har den minskat något på grund av en osmidig katt och en klåfingrig dotter.
Kramar



Foto: Madeleine W - House of W
 

Inga kommentarer: