onsdag 31 augusti 2011

Köpstopp börjar nu!


Här hemma har vi bestämt att köpstopp råder ett tag framöver. Mest för att kolla hur mycket pengar man faktiskt kan spara genom att inte köpa en massa skit och för att vi faktiskt redan har allt vi behöver. Här vill jag förtydliga att "vad vi behöver" är lång ifrån samma sak som "vad vi vill ha". Eller rättare sagt, vad jag vill ha. För den listan är lång, allt för lång. Finns ju så mycket höstfint i affärerna. Jag måste lära mig att tänka annorlunda. Jag känner ingen som har lika mycket saker som jag har i min ålder. Det är nästan lite sjukligt. Och onödigt! Så vi ska börja med en månad och se hur det går, från och med nu till sista september är det inga onödiga inköp, inge godis och småköp på vardagarna. Vi ska göra matlista och storhandla och alla kvitton ska sparas och bokföras. Får se hur länge mitt engagemang håller i sig men det ska i alla fall bli intressant att se slutresultatet. Bäst av allt är att vi sedan en vecka tillbaka har slutat våra liv som nikotinjunkies. Jag har fimpat (förhoppningvis för gott) och Älsklingen har slutat snusa. Som en bonus, förutom ett hälsosammare liv, så kommer vi spara många tusenlappar. Jag återkommer om hur det går, både med att sluta röka och köpstoppet.

Kramar



2 kommentarer:

robban sa...

Lycka till;-)

Anonym sa...

Köpstopp skulle ha införts redan för länge sedan, bra tankar, för du har verkligen myyyycket saker/mamma