måndag 29 augusti 2011

En tur i svampskogen

Foto: Madeleine W - House of W
Godmorgon! Vaknade av mig själv för första gången på väldigt länge. Brukar alltid vara en liten minimänniska som väcker mig. Men inte idag. För minimänniskan sover fortfarande. Så jag njuter av lugnet och tystnaden så länge det varar.
...
Igår tog vi oss äntligen ut i skogen. Det var mycket efterlängtat! Det är så skönt att gå runt i sin egan lilla värld och leta svamp. Det blev en hel del "gulingar", de största jag sett och även en del "trattisar". Dock kan jag inte ta på mig äran för våra fynd, jag blir så "skogsblind" när jag letar svamp. Dessutom är jag en aning närsynd så jag lyftar på varenda gult löv i skogen vilket gör att min tålamod tar slut ganska fort. Vi hade tack och lov svärmor med oss så hon visade oss några av sina hemliga ställen. Men som sagt, lite hittade jag i alla fall. Själv äter jag inte svamp, gillar bara att plocka dem, men Älsklingen är nöjd i alla fall.

Kramar

Foto: Madeleine W - House of W

Foto: Madeleine W - House of W
Den största kantarell jag har sett!

Foto: Madeleine W - House of W

Inga kommentarer: