tisdag 30 augusti 2011

Min lilla familj



Dessa bilder tog jag i helgen när vi var ute på landet. Av 100 tagna bilder så blir kanske 2-3 bra. Högst. Det blundas, det pratas, det suras och det görs fula miner. Dessa bilder är inga mästerverk på något sätt. Men de utstrålar en känsla - kärlek. Och sen ser båda så förbannat glada och lyckliga ut och det måste förevigas. Mina fina. Mina ögonstenar. Min lilla familj.
...
Fortfarande hemma med sjuk Lilltjej. Fast nu är hon inte sjuk längre. Men man måste ju tydligen ha en feberfri dag innan hon får gå till dagis. Hon har inte haft feber sen i går natt. Jag tar tillbaka det jag skrev igår om att jag åtminstone fick sovmorgon. Lilltjejen slog på stort och vaknade 06.30 och vägrade somna om. Men då var jag redan vaken, för 05.20 ville Tula (katten) gosa och lagom när hon var nöjd gick Älsklingen till jobbet och därefter tog Lilltejen vid. Tack och lov finns ju Pettson och Findus. Så med datorn i hennes rum med hennes favoritfilmer och med en vällingflaska så fick jag snooza i några timmar till.
Nu blir det storstäd!

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina bilder, men var tog dessa vägen i mammas kamera???
Dom är allt riktiga gotroll!