lördag 6 augusti 2011

Höstnytt hos H&M


Foto: http://www.hm.se/
Vilket tråkigt väder vi fick helt plötsligt. Men mig gör det inte så mycket för både jag och Lilltjejen ligger hemma med feber och förkylning. Det är så frustrerande att att ligga sjuk när det finns så mycket som måste göras här hemma. Bland annat som har jag en hel del projekt att måla, jag borde städa, plocka upp alla väskor och allt som köptes på Ullared. Men det får bli en annan dag. Så länge näsan rinner stannar jag i soffan och slötittar på Pettsson och True blood.
...
För någon vecka sedan damp H&M katalogen ner i brevlådan. Den är alltid lika kul att bläddra i. Tyvärr är inte det här 70-talsmodet med vida byxor i brunt och senapsgult är my cup of tea. Det är en trend som jag gärna står över. Däremot fanns det några andra gobitar. Bland annat en tyllkjol i svart som jag måste ha. Den finns även i beige och den köpte jag i våras på H&M trendbutiken i Sthlm och den blev snabbt en favorit. Perfekt både till vardags och till fest och hur skön som helst.
...
Jag behöver också en ny tunnare höstjacka, en kostym är alltid bra att ha och när det närmar sig höst blir jag alltid sugen på att köpa nya myskläder. För de där myskvällarna ni vet framför en öppenspis, med snygga myskläder, tjocka raggsocker, tända ljus med en bra bok i handen och varm choklad på bordet när höst och snöstormarna viner utanför. Känner ni igen den bilden? Eller det kanske bara är jag som fantiserar om det varenda år trots att jag varken har öppenspis eller snygga myskläder. När jag var i Ystad köpte jag byxor på H&M i svart och beige (fanns i grönt och brunt också) och de kostade bara 99kr styck och är gudomligt sköna och perfekta att köpa på sig ett lager.

Nej nu exploderar mitt huvud snart. Soffan hägrar.
Kramar

Inga kommentarer: